Prawdziwy bohater nie nosi obierek

Klient: Lay's / 04.02.2025

Ziemniak. Obiekt kulinarnych miłości

Przeciętny Polak każdego roku zjada niemal dwa kilogramy chipsów! Jednak chips chipsowi nierówny, a żeby zrobić te najlepsze – potrzeba najwyższej jakości surowca. Wspólnie z marką Lay's opowiedzieliśmy zatem o... ziemniaku: obiekcie kulinarnych miłości, przedmiocie sporów, warzywie tysiąca imion!

W naszej kampanii chcieliśmy pokazać, że Lay's to marka zaangażowana w tworzenie produktów najwyższej jakości, skupiająca się na produkowaniu chipsów z tego, co w naturze najlepsze. I to właśnie to "najlepsze" stało się głównym bohaterem tego projektu. Wykorzystując lekki, żartobliwy sposób mówienia, skutecznie łączyliśmy edukację z zabawą i rozrywką, jednocześnie budując pozytywne skojarzenia z marką. I z kartoflem też!

zobacz realizację

Dotarliśmy do szerokiego grona odbiorców, skutecznie i na długo wiążąc ich uwagę! Niewyczerpana jest nie tylko ta tematyka, ale też zainteresowanie userów! Akcja ma potencjał na kontynuację i jeszcze głębsze angażowanie odbiorców.

Karolina Dragan Senior Project Manager

Ziemniak to warzywo zwykłe i niezwykłe zarazem, będące jednocześnie przedmiotem miłości i paliwem dla memów. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na komunikację odważniejszą niż zwykle, bo opierającą się na dowcipie i nawiązywaniu do popkultury.

Główną sceną działań był specjalnie zaprojektowany serwis. To tutaj osadziliśmy treści opowiadające wspólnie tytułowy "żywot ziemniaka" – historię cyklu życia "króla warzyw". Do akcji włączyliśmy również quizy, ankiety, mobilne formaty reklamy natywnej, specjalnie przygotowane działania w social mediach, a także interaktywne, "zdrapywalne" reklamy w WP!

Projektując serwis, postawiliśmy na czytelny układ, porządkujący treści – od odnośników do tekstów i quizu aż do materiału wideo.

Kampania nie byłaby możliwa, gdyby nie "otwarte głowy" zaangażowanych w projekt osób. Stworzyliśmy nietypowy, ziemniaczany język, a marka Lay's uwierzyła w nasz pomysł!

Marcin Jarmusz Media Strategy Manager
Wielką popularnością cieszył się nasz quiz wiedzy o ziemniaku: dzięki niemu odbiorcy spędzali jeszcze więcej czasu z marką Lay’s.

Wielką popularnością cieszył się nasz quiz wiedzy o ziemniaku. Dzięki niemu odbiorcy spędzali jeszcze więcej czasu z marką Lay’s.

Żywot ziemniaka to jedna z tych kampanii, w których można puścić wodze fantazji w projektach. Lekka kreska oraz żywe kolory marki idealnie łączą się z żartobliwym przekazem i wciągają w ziemniaczany świat.

Marta Rokita Senior Graphic Designer
#artykuł #influencerzy #kuchnia #mobile #quiz #social media #storytelling #styl życia #wizerunek #zaangażowanie

Napisz do nas

* pole obowiązkowe